Szerszy Punkt Widzenia – 7 Kroków do codziennej motywacji. To proste! (Podcast)

Szerszy Punkt Widzenia - O nas
Motywacja podcast

PODCAST – SPW – Nr 4. – Codzienna motywacja jest prosta! (Podcast) 

 
 

Cześć, witamy Cię w naszym kolejnym podcascie. Dzisiaj odpowiemy na kilka bardzo ważnych pytań, które na pewno prędzej czy później pojawią się w Twojej głowie lub być może już się pojawiły trochę wcześniej. Mianowicie, takie pytania odnośnie tego jak być zmotywowanym i jak się zmotywować. Z racji tego, że wiemy, że ludzie lubią jeżeli coś jest proste, intuicyjne i trochę na zasadzie takiej instrukcji obsługi przygotowaliśmy dla Was siedem prostych kroków na bycie bardziej zmotywowanym. Nie ma co się oszukiwać, każdemu z nas prędzej czy później brakuje tego paliwa w baku, właśnie jakim jest motywacja. Jest wiele różnych czynników, które mają na to wpływ i które utrudniają utrzymywanie motywacji, zaangażowania na najwyższym poziomie, a poza tym czas nie ukrywając nie jest z gumy, nie do końca da się rozciągnąć dobę w przeciągu tych 24 godzin, które mamy do wykorzystania. Ta przytłaczająca liczba spraw i obowiązków, które musimy wykonać, każdego dnia, które też sami na siebie nakładamy, może powodować, że gdzieś ta motywacja działa w różny sposób. Na początku warto byłoby odpowiedzieć sobie na to w ogóle czym ta motywacja jest. Motywacja, jest to można powiedzieć nic innego jak połączenie determinacji z konsekwencją. Dlaczego w ten sposób? Ponieważ, jest to pewna wytrwałość w dążeniu do realizacji celu. Związane jest to z determinacją, a także jakiś cel który przyświeca temu działaniu właśnie tej determinacji, której chce się trzymać każdego dnia po to aby coś osiągnąć, coś z tego z mieć, coś dzięki temu mieć. Tym głównie jest motywacja i na pewno o tym dziś będziemy bardzo szczegółowo w tych właśnie 7 krokach omawiali dalej. 



Z naszą motywacją jest tak trochę jak z paliwem w baku. Jeśli nie ma go zbyt dużo to nie jesteśmy w stanie zbyć daleko dojechać, tak samo jeśli tej motywacji jest zbyt mało to nie jesteśmy w stanie czy to w życiu zawodowym, czy prywatnym za dużo osiągnąć a przecież każdy z nas ma jakieś cele, właśnie czy to zawodowe czy cele prywatne. Chce coś w życiu osiągnąć więc ta motywacja jest potrzebna. Widzimy to poprzez fakt, o którym wujek Google nam mówi. Hasło motywacja jest wyszukiwane w miesiącu ponad 100 tyś razy co świadczy o tym, że na motywacje wciąż jest popyt i zainteresowanie. Dowodem na to są coraz to nowsze publikacje które się pojawiają w tym temacie i szeroko opisują temat motywacji. Stety, czy niestety dla takich osób jak my, czy Ty, jest to o tyle trudne, że ile osób tyle opinii i w morzu tych wszystkich opinii ciężko jest znaleźć coś co być może do nas przemówi. Jedni mówią o tym, że cel trzeba najpierw znaleźć. Żeby ZNALEŹĆ MOTYWACJĘ trzeba najpierw znaleźć cel do którego dążymy. Drudzy mówią że motywacja zawsze jest w nas a należy tylko w nią uwierzyć a na pewno się pojawi, a trzeci mówią po prostu że należy zacząć coś robić. Najbliższa teoria, czy też praktyka bycia bardziej zmotywowanym jest to o czym mówi Jeff Haden w swojej książce “Mit motywacji”, że nie jest to coś co spada na Ciebie jak grom z jasnego nieba, tylko motywacja zastanie cię w trakcie wykonywania danej czynności. Na pewno wielu z Was to potwierdzi wykonując jakąś czynność, której od dłuższego czasu nie wykonywaliśmy lub nigdy nie robiliśmy. Na początku ta motywacja nie jest za duża ale w trakcie wykonywania faktycznie idzie nam lepiej, jest to przyjemniejsze szybsze i skuteczniejsze więc to jest najbliższe naszemu sercu. W takim razie metoda szerszego punktu widzenia siedmio krokowa. Zacznijmy od kroku pierwszego

 

Co sprawia, że chcesz być zmotywowany? – KROK I 



Co sprawia, że chcesz być bardziej zmotywowany? Celowo to jest krok pierwszy. Jeżeli chcesz być bardziej zmotywowany to musisz wiedzieć dlaczego chcesz być bardziej zmotywowany. Musisz znaleźć w swoim życiu element, czy też rzecz zawodową lub prywatną, która nie do końca do CIebie przemawia, z której nie do końca jesteś dumny i zadowolony i najpierw musisz to zidentyfikować a dopiero później możesz się zabrać nad pracą nad motywacją. To równie dobrze mogą być złe oceny w szkole, zbyt duża nadwaga, czy to że nie czytasz książek. No i tu właśnie jeżeli jeżeli chcesz zmienić któryś z tych elementów o których wspomniał Adrian właśnie powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie jeżeli już masz cel to DLACZEGO CHCESZ TO ZMIENIĆ?”

Znajdź swoje “DLACZEGO”? – KROK II

 

Wszystkie rzeczy, zmiany, nawyki, które próbujesz zmienić powinny mieć swój początek w tym pytaniu DLACZEGO, z jakiego względu chcesz to zmienić. To Ty musisz wiedzieć, nie ktoś. Pamiętaj, że cel zewnętrzny nigdy nie motywuje tak samo jak cel wewnętrzny. Możesz sobie przypomnieć sytuacje w szkole, w której Twoi rodzice mówili że to Ty masz dostać piątkę z danego sprawdzaniu ale nigdy nie będzie to tak motywowało jak cel w którym sam postanowiłbyś że to właśnie Ty zadecydowałeś, że chcesz otrzymać tą piątkę i ta determinacja i zaangażowanie do nauki jest wtedy o wiele większe aby to osiągnąć no i podobnie, analogicznie jest z każdym przykładem. Tak samo z zrzuceniem wagi, nie czytaniem książek, rzuceniem papierosów więc pod tym kątem musisz znaleźć sobie odpowiedni argument który przekonuje Cię do tego dlaczego warto pracować  i Twoje tę DLACZEGO musi być na tyle mocne aby w nawet te najgorsze dni, w których twierdzisz że nie dasz rady mieć cały czas z tyłu głowy właśnie ten argument, który pozwala CI utrzymać motywację. Głównym wnioskiem tego kroku II jest to, że powinieneś znaleźć swoje DLACZEGO i zawsze warto się nad tym zastanowić podczas realizacji czy wymierzenia swojego celu. 



Jaki jest Twój idealny scenariusz? – KROK III


To jest miejsce na idealny scenariusz, czyli taki który najbardziej Cię zadowoli. To jest miejsce na Twoją kreatywność, optymizm czy też ambicje. Dlaczego? Ponieważ tu ustawiasz sobie długoterminowy cel do którego będziesz dążył. To jest ten cel z którego Ty będziesz najbardziej zadowolony. To jest coś co pozwoli Ci być bardzo dumnym z siebie po realizacji celu. Patrzymy sobie długoterminowo w przyszłość i wyobrażamy sobie siebie samego jak wyglądamy z tymi zmianami. Widzimy jak zmieniło się nasze życie, nasze cele, osiągnięcia. Widzimy to co nas najbardziej zadowala. Celowo jest to nazwane wizja, ponieważ z tej wizji musisz wyciągnąć taki idealny scenariusz który sprawi że będziesz najbardziej zadowolony z siebie i pozwoli CI się do tego napędzić. Warto tu poświęcić chwilę aby zastanowić się jaki efekt najbardziej nas zaspokoi no bo będziemy wciąż do tego wracać. Tym celem wracając do poprzednich przykładów mogą być np. same piątki w szkole lub może być to, że schudłeś 10kg czy masz sześciopak. Może być to czytanie kilkunastu czy kilkudziesięciu książek rocznie więc tutaj w tym momencie warto żebyś się znowu zatrzymał warto żebyś przeanalizował co CIę najbardziej zadowala i odpowiedział sobie na pytanie jaki chciałbyś ten cel zrealizować ale który cel najbardziej CIę zaspokoi. 



REALIZUJ MIKRO I MAKRO CELE – KROK IV


A kolejnym czwartym krokiem, który ja trochę lubię porównać do jedzenia, można powiedzieć do zjedzenia tortu. Na pewno ciężko byłoby zjeść wielki kawałek tortu ale gdybyś podzielił go na mniejsze kawałki i po kolei zjadł to nasycił byś swój głód może okazałoby się, że gdzieś w jakimś odpowiednim czasie zostałby zjedzony a Ty byś nasycił swój głód i tak samo jest z tym krokiem czwartym i motywacją co do podziału głównego celu na mikrocele. Możesz rzeczywiście patrzeć z tej perspektywy sokoła, który patrzy z szerszej perspektywy, który widzi ten cel odległy a możesz patrzeć z perspektywy kuropatwy, która widzi mniejsze cele widzi z tej perspektywy mniejszej, węższej natomiast realizuje ten cel krok po kroku. Przykładowo jeżeli Twoim celem jest schudnąć to nie katuj się na tyle i stosuj ogromnych głodówek licząc na to że zgubisz te 10kg które sobie wymarzyłeś w przeciągu tygodnia. Podziel to sobie na mniejsze części zrób to z głową. Zrób to tak aby ten cel Ciebie motywował do działania. Bardzo często też palacze, którzy postanawiają z dnia na dzień rzucić palenie po pierwsze bardzo szybko wracają do tego palenia, ponieważ odciągają się całkiem. Próbują zerwać z nałogiem od razu tu i teraz zamiast stopniowo realizować pomniejsze cele. Pamiętajcie też że realizacja celów, nawet tych mikro celów daje satysfakcje. Satysfakcja która przynosi Twój mikrocel daje Ci motywację do tego aby dalej podążać za kolejnym mikro celem a to z kolei pozwoli Ci zrealizować cel z szerszego punktu widzenia z perspektywy sokoła, czyli ten główny cel. Właśnie w ten sposób trzymaj się realizacji wszystkich swoich założeń, nie tylko dzieląc to na mniejsze kawałki ale też rozkładając w odpowiednim czasie.  


ZACZNIJ DZIAŁAĆ! – KROK V


Mikrocelami możemy przejść do kroku piątego, który mówi o niczym innym jak o tym abyś ZACZĄŁ DZIAŁAĆ. OD razu. Dokładnie! Nie czekasz na nowy tydzień, miesiąc, rok czy nowy poniedziałek. Zaczynasz działać od razu już teraz! Skoro już wiemy, że ta motywacja zastaje nas w trakcie wykonywania jakiejś czynności to skoro ustaliłeś sobie, że zaczynasz ćwiczyć, czy przechodzisz na dietę i ustaliłeś sobie szczegółowo swoje plany to Ty nie powinieneś czekać na kolejny poniedziałek, bo kolejny poniedziałek jest również za tydzień, czy za dwa. Zawsze znajdziesz sobie wymówkę a to jest najgorsza część, najgorsza możliwość kiedy przygotowałeś się do tego. Przeszedłeś przez te kroki. Zauważ jaką ścieżką przeszedłeś. Dowiedziałeś się dlaczego chcesz być zmotywowanym. Znalazłeś swoje mocne DLACZEGO chcesz być faktycznie zmotywowanym. Wyznaczyłeś sobie cel, czyli idealny scenariusz, który pozwoli CI być najbardziej dumnym z siebie. Podzieliłeś go na mikrocele więc jeżeli go teraz odłożysz to Ty już nigdy do niego nie wrócisz więc musisz zacząć działać już teraz, od razu. Dzięki temu że zaczniesz działać od razu, możesz od razu realizować to wszystko co sobie ustaliłeś. Mel Robin piszę w swojej książce o tzw. “regule 5 sekund” że jeżeli mamy jakiś plan lub nowy nawyk do wprowadzenia, czy jesteśmy leniwi a musimy zacząć to powinniśmy stosować regułę 5 sekund. Czyli odliczamy od pięciu do zera… i po prostu to robimy. Jeżeli masz taką potrzebę, trudno Ci się zebrać w sobie to warto abyś to robił. Możesz skrócić to nawet do 3 lub dwóch sekund, byle byś zaczął  działać od razu. Na nic Ci ten czas który zainwestowałeś w wyznaczenie sobie tego scenariusza , ścieżki i planu jeżeli go nie zrealizujesz. Pamiętaj! Pomysł który zostaje wyłącznie w Twojej głowie a nie idzie indziej to jest tylko i wyłącznie pomysł. Nic się z nim nie dzieje. Musisz zacząć działać od razu. . Czyli co … 5…4…3…2….1……GO!



BĄDŹ KONSEKWENTY – KROK VI



Kolejnym krokiem jeżeli już działasz. Jeżeli wyznaczyłeś sobie wszystkie cele i jesteś po całej analizie to bądź konsekwentny w tym co robisz. To tak samo jak sportowiec, który zdaje sobie sprawę, że efektów nie osiąga się w dzień, tydzień, nie osiąga się czasem nawet w miesiąc, osiąga się latami. Sztuką nie jest po prostu zacząć coś robić ale sztuką jest być wytrwałym też w tym co się robi aby osiągnąć ten cel który sobie założyliśmy. Tutaj trzeba wrócić do tego punktu drugiego, bo tu bardzo często w tej konsekwencji pojawia się to, że mamy słabszy dzień, nie chce nam się. Być może mamy kilka wymówek a może kilkanaście wymówek aby tego dzisiaj nie robić i  tu powinieneś wrócić do swojego pytania DLACZEGO. Dlaczego właśnie powinieneś to dzisiaj zrobić. Przecież pamiętasz, że chciałeś schudnąć czy chciałeś zacząć czytać bo wiesz, że czytanie rozwija wyobraźnie, czy daje też dodatkową wiedzę więc daj sobie jakiś swój argument. Wróć do tego swojego konkretnego argumentu, który dałeś sobie w kroku drugim a ta Twoja konsekwencja w tym co robisz będzie o wiele łatwiejsza. To pozwoli CI utrzymać motywację stale. Wracaj do tego.  


Świętuj małe sukcesy – KROK VII 


Ostatni krok nie bez przyczyny ma związek z numerem 7 uważanym za szczęśliwy. Jest to mowa o świętowaniu i nagradzaniu małych sukcesów. To arcyważne aby te małe sukcesy zauważać bo każdy z tych małych sukcesów pomoże CI zbliżyć się do tego dużego sukcesu. Nie możesz go pominąć. Nie możesz nie zwrócić na niego uwagi. To jest coś o czym Arek mówił wcześniej. Dzięki temu że zauważymy mały sukces i nagrodzimy się w jakiś sposób jesteśmy w stanie wciąż i wciąż utrzymywać się w tym nawyku czy zmianie i dążyć do celu. Może to być równie dobrze, jeśli przyszedłeś na dietę i chcesz w ciągu pół roku schudnąć 10 kg jeśli zauważyłeś, że po 2 czy 3 tygodniach schudłeś pół kg czy kg nagródź się w pewien sposób. Zrób sobie tzw. cheat day, który jest obecnie w dietach. Taki dzień w tygodniu nie trzymania się diety. Jeśli trenujesz i zauważysz przyrost mięśni, też się nagródź. Jeśli unikałeś tłustych rzeczy. Nic się nie stanie, korona z głowy nie spadnie jeśli faktycznie raz czy dwa tego posmakujesz. Chodzi o to abyś pamiętał o tym jak ważny jest odpoczynek relaks czy też małe nagrody. Nie bez przyczyny w tygodniu pracy mamy dwa dni wolne. Te dwa dni powstały po to aby faktycznie nabrać oddechu, dolać paliwa aby w poniedziałek znowu wrócić z pozytywną energią. I tak ważny jest ten krok w przypadku znajdowania motywacji aby faktycznie być zmotywowanym trzeba faktycznie te małe sukcesy i nagrody sobie dawać. Niestety większość zmian ludziom nie wychodzi dlatego, że jeżeli już coś zmieniają to starają się trzymać 100% reżim i mnie robić nic co poza tymi postanowieniami i to sprawia, że każdy dzień to jest troszkę jak kropla która drąży skałę i te ich postanowienia bardzo szybko znikają. W momencie jeżeli znajdziesz chwilę na to aby się zatrzymać w tym co sobie postanowiłeś i zrobisz sobie od tego oddech, czy dzień wolny to dużo lepiej i pozytywniej ta zmiana na Ciebie wpłynie. Nabierasz coraz więcej motywacji, nalałeś sobie więcej paliwa do tego aby jeszcze bardziej działać i do tego aby dążyć i utrzymywać się w tym Twoim nowym nawyku. 



PODSUMOWANIE

 

I to tyle…albo aż tyle. te siedem prostych kroków pozwoli CI być bardziej zmotywowanym. Nie tylko do działania w pracy, czy w życiu zawodowym ale także i w prywatnym. Pozwoli CI wdrożyć każdy nawyk, każe postanowienie, które masz przed sobą, czy coś co faktycznie chciałbyś zmienić i do czego dążyć. Nam pomaga , naszym najbliższym też te kroki pomogły. Wierzymy że są skuteczne i jednocześnie są bardzo proste więc zastosowanie się do nich nie jest bardzo trudne, potrzeba w tym troszkę konsekwencji, ale wierzymy że sobie poradzisz. Natomiast jeśli byś sobie nie poradził  i potrzebowałbyś dodatkowej motywacji to stworzyliśmy produkt, który nazwaliśmy wymyślnie MOTY AKTYWATOR. Jest to nic innego jak codzienna dawka motywacji ale także i aktywizacji Ciebie. Ma to na celu pomóc w realizacji Twoich celów. Każdego dnia otrzymasz od nas ciekawostkę, jakiś cytat. lub coś co ma na celu wzmocnić  Twój dzień i nadać mu odpowiedni rytm ale także otrzymujesz od nas zadanie. Co prawda nie takie zadanie jak się w szkole zwykło dawać ale coś co pozytywnie wpłynie na Twój dzień, czy najbliższy tydzień. To jest chwila zastanowienia się nad tym jak chciałbyś aby dzień minął. Jest to bardzo ważne aby to podsumować. Moty Aktywator to produkt, który ciekawie się sprawdza, daje nowe możliwości. Mimo, że są tam rzeczy oczywiste to niestety one są tak oczytwiste że większość z nich o nich zapomina. żałujemy o tym dlatego chcemy pomóc każdej osobie, która do końca nie ma tej konsekwencji i ciężko jest mu utrzymać stały przypływ motywacji stąd pomysł na ten produkt. 


Jeśli miałbyś jakiekolwiek pytania co do niego to napisz do nas na szerszypunktwidzenia@gmail.com a chętnie podzielimy się swoimi wnioskami, odpowiemy na wszelkie pytania, a jeśli będziesz zainteresowany skorzystaj i daj koniecznie znać jak to będzie wyglądało. 

Wiemy, że poza tym samym naszym produktem te 7 prostych kroków i zwłaszcza liczba 7 jest na tyle szczęśliwa, że nie powinieneś mieć problemów z żadnym nowym nawykiem postanowieniem i celem. Trzymamy za Ciebie kciuki. Dzięki że byliście razem z nami. 


Życzymy Wam powiedzenia i do usłyszenia niedługo 



Zapisz swój mail i bądź na bieżąco!

Zapisując się do Newslettera wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora Serwisu określonego w regulaminie strony. Mogę cofnąć zgodę w każdym czasie poprzez wysłanie maila na adres szerszypunktwidzenia@gmail.com z prośbą o wycofanie zgody. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Leave a Comment

0
    0
    Twoje inwestycje
    Twój koszyk jest pusty