Prospecting jako gra - filozofia gry

PROSPECTING JAKO GRA – Leadowanie, a filozofia gry.

Prospecting jako gra.

Jak filozofia gry, może pomóc Tobie w sprzedaży?

 

Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 11 minut

Prospecting w sprzedaży w Polsce. 

Prospecting w sprzedaży w Polsce został spopularyzowany i używany zamiennie z określeniem leadowanie lub też poszukiwanie nowych klientów. Samo to zjawisko określiliśmy i opisaliśmy w tym artykule wraz z naszą metodą pozyskiwania klientów PONIR. 

Dzisiaj chcemy powiedzieć Tobie o fascynującej metodzie zmieniającej Twoje podejście do otwierania rozmów z nowymi klientami oraz samego prospectingu

Prospecting jako filozofia gry 

Zanim do tego przejdziemy przypomnij sobie grę w jaką grałeś w dzieciństwie. Może to być gra komputerowa, a może być “analogowa”. Pomijając to, że zawsze przegrywałem w karty ze starszym bratem to jedną z trudniejszych misji jaką ja sobie przypominam była walka ze smokiem w “Mario”  👇

Filozofia gry  

a także misja z gonieniem i strzelaniem do pociągu na motorze  w GTA: San Andreas 👇

Filozofia gry 

Jako, że nie jest to blog o grach, chce Ci powiedzieć co ma wspólnego filozofia gry z samym prospectingiem

W obu tych najtrudniejszych misjach musiałem wielokrotnie podchodzić do tego samego problemu, wielokrotnie popełniając błąd. Dlaczego jednak nadal grałem w tą grę?
Na początku należy odpowiedzieć sobie na pytanie: 

Na czym polega gra?

Prospecting jako gra 

Gra polega na wyeliminowaniu wszystkich możliwych przeszkód na drodze do celu i umownie jest to nazwane sukcesem, który daje satysfakcje. Naukowcy potwierdzili badaniami, że nawet do 80% czasu w różnych grach ludzie “poświęcają” na przegrywanie.

Skąd więc takie zaangażowanie do dążenia do rozwiązania problemu?  

Wniosek odnośnie tych badań jest więc prosty, a jednocześnie możliwy do przełożenia na wszystkie sfery sprzedaży

Skoro grając w grę jesteś w stanie tolerować to, że do 80% czasu przegrywasz, a wygrywasz tylko 20% czasu to czemu, nie przełożyć by tej filozofii  do życia, czy do samego procesu prospectingu

Prospecting – Co jest celem? 

Celem prospectingu jest zebranie kalorycznego, wartościowego leada, czyli klienta który jest zainteresowany spotkaniem, dalszą rozmową, Twoim produktem itp. W drodze do tego celu musisz wyeliminować więc wszystkie problemy stojące Tobie na przeszkodzie. Masz wpływ na takie aspekty jak ilość rozmów oraz jakość rozmów i to właśnie tych sferach powinieneś się głównie skupić.

Filozofia gry. 

Cała filozofia gry polega na tym abyś pogodził się z przegraną nawet w 80% i świętował sukcesy wynikające z Twoich działań. Twoje działania powinny mieć na celu wypracowanie najskuteczniejszej i najmniej pochłaniającej energię metody dającej wynik. (dlatego w grach ludzie idą na skróty korzystając z kodów :)) W życiu, może korzystanie z kodów byłoby “trudniejsze”, natomiast musisz wiedzieć, że kiedy 

Zadbasz o swój proces, to Twój proces
zadba o Twój efekt. 

Tak więć przełóż filozofię gry do Twojego świata sprzedaży i baw się tym jednocześnie patrząc jak Twoja efektywność wzrasta!

Podziel się z nami swoimi wnioskami na szerszypunktwidzenia@gmail.com lub podziel się komentarzem poniżej artykułu.

Jak możemy Ci pomóc?

Leave a Comment

0
    0
    Twoje inwestycje
    Twój koszyk jest pusty