Prospecting jako gra.
Jak filozofia gry, może pomóc Tobie w sprzedaży?
Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 11 minut
Prospecting w sprzedaży w Polsce.
Prospecting w sprzedaży w Polsce został spopularyzowany i używany zamiennie z określeniem leadowanie lub też poszukiwanie nowych klientów. Samo to zjawisko określiliśmy i opisaliśmy w tym artykule wraz z naszą metodą pozyskiwania klientów PONIR.
Dzisiaj chcemy powiedzieć Tobie o fascynującej metodzie zmieniającej Twoje podejście do otwierania rozmów z nowymi klientami oraz samego prospectingu.
Zanim do tego przejdziemy przypomnij sobie grę w jaką grałeś w dzieciństwie. Może to być gra komputerowa, a może być “analogowa”. Pomijając to, że zawsze przegrywałem w karty ze starszym bratem to jedną z trudniejszych misji jaką ja sobie przypominam była walka ze smokiem w “Mario”
a także misja z gonieniem i strzelaniem do pociągu na motorze w GTA: San Andreas
Jako, że nie jest to blog o grach, chce Ci powiedzieć co ma wspólnego filozofia gry z samym prospectingiem.
W obu tych najtrudniejszych misjach musiałem wielokrotnie podchodzić do tego samego problemu, wielokrotnie popełniając błąd. Dlaczego jednak nadal grałem w tą grę?
Na początku należy odpowiedzieć sobie na pytanie:
Na czym polega gra?
Gra polega na wyeliminowaniu wszystkich możliwych przeszkód na drodze do celu i umownie jest to nazwane sukcesem, który daje satysfakcje. Naukowcy potwierdzili badaniami, że nawet do 80% czasu w różnych grach ludzie “poświęcają” na przegrywanie.
Skąd więc takie zaangażowanie do dążenia do rozwiązania problemu?
Wniosek odnośnie tych badań jest więc prosty, a jednocześnie możliwy do przełożenia na wszystkie sfery sprzedaży.
Skoro grając w grę jesteś w stanie tolerować to, że do 80% czasu przegrywasz, a wygrywasz tylko 20% czasu to czemu, nie przełożyć by tej filozofii do życia, czy do samego procesu prospectingu?
Prospecting – Co jest celem?
Celem prospectingu jest zebranie kalorycznego, wartościowego leada, czyli klienta który jest zainteresowany spotkaniem, dalszą rozmową, Twoim produktem itp. W drodze do tego celu musisz wyeliminować więc wszystkie problemy stojące Tobie na przeszkodzie. Masz wpływ na takie aspekty jak ilość rozmów oraz jakość rozmów i to właśnie tych sferach powinieneś się głównie skupić.
Filozofia gry.
Cała filozofia gry polega na tym abyś pogodził się z przegraną nawet w 80% i świętował sukcesy wynikające z Twoich działań. Twoje działania powinny mieć na celu wypracowanie najskuteczniejszej i najmniej pochłaniającej energię metody dającej wynik. (dlatego w grach ludzie idą na skróty korzystając z kodów :)) W życiu, może korzystanie z kodów byłoby “trudniejsze”, natomiast musisz wiedzieć, że kiedy
Zadbasz o swój proces, to Twój proces
zadba o Twój efekt.
Tak więć przełóż filozofię gry do Twojego świata sprzedaży i baw się tym jednocześnie patrząc jak Twoja efektywność wzrasta!
Podziel się z nami swoimi wnioskami na szerszypunktwidzenia@gmail.com lub podziel się komentarzem poniżej artykułu.
Jak możemy Ci pomóc?
-
Skrypt rozmowy sprzedażowej z branży fotowoltaiki
Oceniony 0 na 5.zł200,00 z VAT (brutto) -
Skrypt rozmowy sprzedażowej z branży nieruchomości
Oceniony 0 na 5.zł200,00 z VAT (brutto) -
Skrypt rozmowy sprzedażowej z branży ubezpieczeń
Oceniony 0 na 5.zł200,00 z VAT (brutto) -
Skrypt rozmowy sprzedażowej z branży medycznej
Oceniony 0 na 5.zł200,00 z VAT (brutto)