Konsultacje ze sprzedaży, czyli jak zwiększyć zyski w firmie?

Konsultacje ze sprzedaży

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci mniej niż 12 minut

Konsultacje ze sprzedaży, czyli jak zwiększyć sprzedaż w firmie? 

1. Konsultacje sprzedażowe – Czym są? 

 Konsultacje sprzedażowe, to nic innego jak doradztwo w zakresie tego na przykład: 

  • jak skutecznie zarządzać sprzedażą,
  • jak zwiększyć sprzedaż w firmie,
  • jak prowadzić strategię sprzedaży 
  • jak motywować handlowców
  • i wiele więcej! 

Działając w obrębie swojej firmy rok, cztery lata, dziesięć czy nawet więcej – niestety – bardzo często zamykamy się w pewnym paradygmacie postrzegania swojej firmy. Mówiąc krótko – patrzymy na swoją firmę jedynie z jednego punktu widzenia, który może być niewystarczający do istniejących trendów, rynku, branży, czy sposobów sprzedaży. Celem konsultacji sprzedażowych jest usprawnienie procesów z szeroko rozumianej sprzedaży z perspektywy “zewnętrznego obserwatora”. Zadaniem konsultanta nie jest wytykanie błędów, a faktyczne określenie oraz rozwiązanie problemów, a także wyznaczenie kompletnej strategii sprzedaży od momentu rekrutacji handlowca, przez jego wdrożenie, po proces sprzedaży czy proces obsługi posprzedażowej. 

2. Konsultacje ze sprzedaży  – Dla kogo są? 

Pytania wyszczególnione w powyższym rozdziale odpowiadają również na pytanie dotyczące tego, dla kogo konsultacje ze sprzedaży są odpowiednie.
Odpowiadając na pytanie:
Kto powinien skorzystać z konsultacji sprzedażowych?”
My osobiście uważamy, że KAŻDY przedsiębiorca, właściciel firmy, dyrektor, menadżer, prezes, który myśli o zwiększeniu zysków firmy

Dlaczego każda z tych osób powinna skorzystać z konsultacji sprzedaży w swojej firmie


Ponieważ każda osoba jest specjalistą w obrębie dziedziny w jakiej się porusza, więc nic dziwnego że nie musi znać się na metodach zamykania sprzedaży, ustalania kontraktów, czy motywowania pracowników działu handlowego. Oczywiście… bardzo dobrze jest jeżeli ktoś choćby “liznął” podstaw zarządzania sprzedażą, ale przecież można pomóc sobie korzystając z konsultacji ze sprzedaży. Nie warto uzależniać swojej sprzedaży od niewiedzy w obrębie sprzedaży. Przedsiębiorstwa, które posiadają swój wewnętrzny dział sprzedaży, marketingu, czy pijar-u  mogą, a wręcz powinny skorzystać z konsultacji sprzedażowych, aby np. poznać procesy jakie zachodzą w firmie, jak komunikować te procesy otoczeniu, czy chociażby przeprowadzić tzw. audyt sprzedaży, który wykaże błędy w procesie sprzedaży i usprawni je, dzięki czemu w niedługim czasie wzrosną zyski Twojej firmy

Audyt sprzedaży 

3.  Doradztwo sprzedaży B2B – Na czym to polega? 

Wsparcie sprzedaży w firmie składa się zazwyczaj z kilku bardzo ważnych elementów. Oczywiście poniższym schematem posługujemy się jako pewnym standardem, natomiast trzeba mieć na uwadzę, że konsulting sprzedaży jest zależny od wielu czynników, jak np. problem z jakim mierzy się firma, branża, możliwości promocji, pijaru, liczba osób podlegających zmianie, czy zaplecze finansowe. 

    • Dzień zero – poznanie wyzwania jakie przed nami stawiasz.
      Konsultacje sprzedażowe w neutralnym tonie powinny w pierwszym dniu polegać na zapoznaniu się z problemem firmy oraz obszarami związanymi z problemem. Czasem dzień zero może trwać nawet kilka dni, jeżeli wymaga tego problem. Uwzględnia się wtedy nawet rozmowy indywidualne z poszczególnymi osobami. W zależności od zapotrzebowania, może przybierać do formę audytu sprzedaży z uwzględnieniem nawet tajemniczego klienta
    • Burza mózgów – wyciągnięcie własnych wniosków.
      Jest to nasza ulubiona chwila, w której siadamy analizując zebrane przez nas materiały i określamy meritum problemu. Powietrze elektryzuje się od napięcia, temperatura wzrasta, a rozwiązania tworzą się same. Wykorzystujemy do tego niezbędne materiały, narzędzia i wiedzę którą posiadamy. I to wszystko tylko przy jednym espresso! 
    • Burza mózgów – konfrontacja wniosków i ustalenie celu działania.
      Ustaloną przez nas istotę problemu wraz z wnioskami i możliwymi opcjami rozwiązania tego problemu przynosimy do Ciebie i Twojej firmy. Kładziemy dokumenty na biurko i wspólnie wybieramy alternatywne rozwiązanie problemu opierając się na naszym doświadczeniu w sprzedaży oraz Twoim doświadczeniu w zarządzaniu firmą. I to wszystko przy jednym espresso!
    • Przejście do rozwiązania problemu. – Wdrożenie zmiany.
      Pora na zmiany! Zmiany w zależności od wyzwania czasem wymagają rewolucji, a czasem ewolucji. Tempo zmian jest zawsze dostosowane do miary problemu z jakim się mierzymy, dzięki czemu cały proces jest bezpieczny i dzieje się pod naszym okiem
    • Obserwacja i kontrola zmiany.  Kontrola, kontrola i jeszcze raz… obserwacja! Te trzy elementy to podstawa do właściwego podejścia do zmiany. Należy wyciągać wnioski, analizować możliwości i jeszcze bardziej usprawniać procesy, czy aspekty wpływające na sukces! Kluczowe działania to również rozmowy indywidualne, badanie odczuć i efektów zmiany wśród pracowników oraz klientów. 
    • Stopniowa samodzielność. 
      Powoli wycofujemy się z Twojej firmy ustalając uprzednio termin jednorazowych konsultacji, np. raz w tygodniu, 2 razy w miesiącu itp. Pozwoli Ci to zachować stabilność w utrzymaniu zmiany i nie zbaczanie z wyznaczonego kursu lub lekką jego modyfikacje w wolniejszym tempie.Pamiętaj, że nie zostajesz z niczym! Jesteśmy do Twojej dyspozycji, gdyby coś nie poszło po Twojej myśli i możemy zwiększyć częstotliwość konsultacji w dowolnym momencie. 


Konsultacje ze sprzedaży online –

poznaj nasze narzędzia lub wybierz indywidualne rozwiązanie dla siebie!

 

Ten wpis nie rozwiązał Twojego problemu? Napisz do nas

Jak mamy się do Ciebie zwracać?
Wpisz swój mail abyśmy mogli napisać
Wpisz numer telefonu abyśmy mogli oddzwonić
Opisz wyzwanie, które wspólnie zrealizujemy!

Leave a Comment

0
    0
    Twoje inwestycje
    Twój koszyk jest pusty